zaterdag 11 mei 2013

Even heel wat anders; moederdag!

Even heel wat anders op mijn blogje voor de verandering.
Moederdag!
Morgen is het weer zo ver en ik besloot dit jaar voor mijn mam op een andere manier aan de slag te gaan. Zelf taart maken...
 Begonnen met een bodem van bladerdeeg die ik in de oven afbakte.
 500gr verse, zoete aardbeien ontdaan van kroontjes, gewassen en gehalveerd. En daarnaast witte chocolade gesmolten in een kommetje in warm water.
 Banketbakkersroom gemaakt...
 De bodem ingesmeerd met de gesmolten chocolade (nadat hij al een goed stuk was afgekoeld).
 Dan komt het "heb even geduld" want ik heb de bodem met de chocolade helemaal af laten koelen. Net zo lang tot de chocolade weer gestold was. Daarna de banketbakkersroom verdeeld over de bodem.
Tot slot de aardbeien er op verdeeld. Ik moet zeggen; ik vind dat hij er best goed uit ziet voor een probeerseltje. Nou nog hopen dat hij lekker is! We gaan het morgen testen...

1 opmerking: